Veluwe 23 januari 2018

23 februari 2018 - Putten, Nederland

Vrijdag

Na onze warme, hete, bloedhete reis door Amerika is het tijd om eens een koude winterse uitstap in ons eigen land te maken. We boekten een hotel voor twee nachten in de bossen van Putten en gingen vanmorgen op stap.  Eerste doel was Amersfoort. We zijn er al vaker geweest, maar leuke/mooie dingen kun je niet vaak genoeg bekijken. Het is rond het vriespunt, wat winderig, maar heerlijk zonnig.  Vanuit de parkeergarage waar we de auto achterlaten, zijn we al snel bij de Koppelpoort. Een gecombineerde land- en waterpoort uit 1400. De oude huizen langs de Kleine Spui schitteren in de zon en vertellen van de drukte en gezelligheid die hier ’s zomers heerst. Nu zitten er duiven in hun dik opgezette verenkleed in de zon te wachten tot het warmer wordt.

In museum Flehite zien we meer over de historie van Amersfoort en op het gezellige plein van het Lieve Vrouwenkerkhof is de keus aan restaurantjes voor de lunch bijna te groot om te kiezen. Na de lunch hebben we nog alle tijd om langs de Muurhuizen te slenteren. We nemen in rap tempo het Mondriaanmuseum op onze tocht mee. Het ligt toch op de route, maar er is zo weinig werk van Mondriaan te zien. Uiteindelijk vergapen we ons aan het prachtige St. Pieters en Blocklandts Gasthuis uit 1907 dat prachtig in de zon ligt.

We komen bij de parkeergarage en rijden naar ons hotel. We hoeven de deur niet meer uit, alleen maar naar het restaurant te lopen, want de warme maaltijd bij aankomst zit in ons arrangement. Lekker luxe toch?

1. Beppie:
    24 februari 2018
    Gezellig, een paar daagjes weg in eigen land. Ik reis - met muts en dikke sjaal - natuurlijk graag met jullie mee.
  2. José:
    24 februari 2018
    Dat klinkt heel gezellig allemaal. Ondanks de kou, (brrr) maar daar gingen jullie nu juist voor op weg. Veel plezier.
  3. Rina Langen:
    24 februari 2018
    Wel gezellig om er even tussenuit te gaan. De Veluwe is dan een perfecte keuze met een schitterende natuur. Wij waren er eind januari ook een paar dagen.
    Je komt er even helemaal tot rust en kou speelt geen rol.
  4. Rina Langen:
    24 februari 2018
    Wat heerlijk om er een paar daagjes tussenuit te gaan. De Veluwe is dan een perfecte keuze. Wij waren er eind januari ook voor 3 dagen. Heel veel gewandeld daar. Even genieten van de mooie natuur en helemaal tot rust komen. Groetjes van ons.
  5. Marja:
    25 februari 2018
    Eigen land is ook heel mooi, heerlijk er even tussen uit en je hoeft ook niet zo ver te reizen. Zo te lezen is de eerste dag goed besteed en het weer hebben jullie ook mooi mee. Kou kan je jezelf tegen kleden, het zonnetje vergoed dan heel veel.