Eindelijk dan toch

31 mei 2024 - Roosendaal, Nederland

Vier jaar geleden zouden we een lange reis maken door de noordelijke landen. We hadden in december al een kleine camper gehuurd en waren daarna druk bezig met het uitstippelen van een mooie route. Corona gooide roet in het eten en alles werd afgeblazen. Het bleef kriebelen en dit jaar wilden we het opnieuw proberen. De camper was van de baan, we hadden nu zin in een hotelreis met eigen auto.

We zijn gewend veel zelf te regelen, maar we zagen een aantrekkelijke reis door een reisbureau gepresenteerd.  Dat vinden we ook prima, maar we hadden ook onze eigen wensen. Ditmaal groeide het ons een beetje boven het hoofd. De geboden reis was gedeeltelijk wat we voor ogen hadden, maar we moesten veel aanpassingen doen. Dan is het jammer dat je nog maar nauwelijks naar een reisbureau kunt stappen om daar door een aardig meisje geholpen te worden.

We konden wel telefonisch contact opnemen om wat veranderingen aan te brengen, maar dat werd toch wat ingewikkeld, het ging niet zomaar om een kleine bijstelling, wij hadden specifieke wensen. Na wat doorklikken op de site bleek dat je toch persoonlijk advies kon krijgen. Invullen van de postcode was voldoende om te zien wie of waar. Er bleek in Roosendaal een reisexpert voor persoonlijk en vrijblijvend advies en hulp. We stuurden een mailtje en werden binnen tien minuten opgebeld. De volgende dag kon er iemand bij ons thuiskomen om samen de reis door te nemen.

Het aardige meisje bleek een door de wol geverfde aardige dame, die ons aanhoorde en aan de hand van onze wensen stap voor stap verder hielp met informatie, tips en mogelijkheden, vervolgens thuis alles uitwerkte en ons al snel een overzichtelijk reisplan toestuurde.

Opgelucht konden we daarna van de voorpret genieten.

Nu is het dus zover. De tassen staan gepakt, de wassen zijn gedraaid, lieve buren hebben een sleutel, huis en tuin zijn aan kant. Wie ons wil volgen is hier op de goede plaats. Als het even kan, zal ik iedere dag vertellen waar we zijn en wat we hebben gezien. Om zelf niets te vergeten en later mijn fotoalbum en film zo volledig mogelijk te kunnen maken, schrijf ik altijd vrij uitgebreide reisverslagen, lees er gerust een beetje diagonaal doorheen, ik heb er alle begrip voor. Als het even kan plaats ik er ook foto's en filmpjes bij.

Reacties worden natuurlijk op prijs gesteld.

1. José:
    31 mei 2024
    Geweldig, dat jullie lang gekoesterde wens om deze reis te maken nu in vervulling gaat.
    Ik ga jullie natuurlijk zoals altijd op de voet volgen.
    Heel veel plezier! Geniet ervan.
  2. Marja:
    31 mei 2024
    Het begin is er, de voorpret. Wie weet bedenk ik me ook wel aan de hand van jou reisverslag om alleen met de auto te gaan, nu is bij ons nog de optie met de caravan en dat trekt me ook wel heel erg. Scandinavië lijkt me prachtig, ik heb al heel lang de wens om te genieten van de midden zomernacht. Ik wens jullie een hele mooie en goede reis toe en een fijne vakantie. Wij genieten tijdens onze vakantie die maandag begint en niet verder gaat dan Schoorl vaan jou reisverslagen en foto’s.
  3. Marcelle:
    31 mei 2024
    Ik wens jullie een mooie tijd, geniet deze droomreis!
  4. Marian:
    31 mei 2024
    Een hele fijne vakantie. Via je dagelijks verslag reizen wij een beetje mee. Veel plezier !
  5. Miranda:
    1 juni 2024
    Een hele fijne en mooie reis! 😘
  6. Beppie:
    1 juni 2024
    Heel veel plezier en veilige kilometers, Ria en Peter!
    Ik kijk er in ieder geval naar uit elke ochtend op mijn telefoon bij mijn eerste kopje koffie je reisblog te lezen en dat maar liefst vijf weken lang.
    Een reactie achterlaten... uiteraard, maar dat doe ik dan in de loop van de dag vanaf mijn laptop.
  7. Cojo:
    2 juni 2024
    Dit lijkt me een leuke trip te worden, ik lees dus graag mee. Veel plezier alvast

Jouw reactie