Zaterdag

30 juni 2018 - Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

30 juni

We moeten een paar uur rijden, maar pas vanaf halfdrie kunnen we inschepen. Nog wel tijd om onderweg iets te ondernemen. Als we al op tweederde van de rit zijn, komen we langs Alnwick. Dat ligt net niet meer in Schotland, maar in Engeland. Daar ligt een prachtig kasteel dat te bezoeken is. Volgens mijn informatie is dat het ‘Zweinstein’ van Harry Potter, maar ook het kasteel waar een deel van de serie ‘Downton Abbey’ is opgenomen. We zijn nu op de boot en ik heb geen internetverbinding, kan dus niets opzoeken.

Het is een groot complex. Gigantische parkeerruimtes en het blijkt dat we zowel de tuinen als het kasteel kunnen bezoeken. Gezien de omvang, gaan we dat nooit redden. Het is heerlijk weer, zo tegen de twintig graden en zonnig. Wij kiezen dus voor de tuinen, meer tijd durven we er niet voor uit te trekken. Ze zijn prachtig, vooral de waterpartij mag er zijn. Het prachtige deel met de rozen maakt me nieuwsgierig naar mijn eigen rozen thuis. Hoe zal de tuin er op het ogenblik bijstaan?

We rijden naar Newcastle voor de overtocht. Daar valt verder niets over te vertellen. Het is rustig weer, ik hoop op een vlekkeloze overtocht.

Leuk dat jullie met me meereisden, nog leuker als jullie af en toe een reactie hebben achtergelaten. Wij kijken terug op een fantastische en afwisselende reis van drie weken door Schotland.

1. José:
    1 juli 2018
    Welkom thuis weer!
  2. Marja:
    2 juli 2018
    Welkom thuis. Weer een hele mooie reis gemaakt en dank je wel dat ik mocht meereizen.
  3. Cis.:
    2 juli 2018
    Dat was een geweldige reis! Nu weer thuis met heerlijk weer en na genieten.
  4. Sila:
    Hoi Ria en Peter,
    Ik heb nu in een keer en met veel plezier jullie reisverhaal helemaal gelezen. Ik hoop dat jij Ria en Peter ook geen last meer zouden hebben van jullie bezeerde knieën. Het was een heel indrukwekkend verhaal, en wacht in spanning het verhaal van Ria over de spoken. Ik vond ook heel leuk de foto's en ook het verhaal van de grot waar de duivel woonde. De opgravingen zouden ook heel interessant zijn geweest. De foto van de Romeinse weg is in mijn gedacht blijven hangen.
    Ik leer heel veel door samen met jullie op deze wijze ook te mogen reizen.
    Welkom terug. Fijn dat jullie weer terug thuis zijn met zo een mooi ervaring erbij en de prachtige foto's en films
    Vele groeten van mij, en dankjewel om dit heb mogen lezen.
    sila.
  5. Edith:
    2 juli 2018
    Wat fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad. Deze keer met aangenamer weer dan vorig jaar. Ik heb weer schitterende foto's voorbij zien komen en benieuwd naar jullie fotoboek.
    Groetjes,
    Edith
  6. Beppie:
    4 juli 2018
    Ik vond het heerlijk om je te volgen! Op naar de volgende reis maar weer.