Zondag 23 september

23 september 2018 - Maren-Kessel, Nederland

Er wordt veel regen verwacht, maar als we tegen tien uur wegfietsen is het nog droog. We wagen het er op. Na een paar kilometer steken we met een veer de Maas over naar Alem. De eerste druppels vallen naar beneden. Het is hier heel mooi en je kunt prachtig fietsen over de dijken. We komen langs Rossum en over een dijk tussen de Maas en de Waal gaan we naar Heerewaarden. Het is jammer dat het weer het niet toelaat om even af te stappen. Als het nu al zo mooi is, wat zal het dan schitterend zijn met beter weer. Onze broeken zijn inmiddels doorweekt, maar verder worden we behoorlijk drooggehouden door onze regenjacks. Bij Lith varen we weer over. We maken ditmaal geen extra slinger, maar rijden naar het hotel terug. Met 30 kilometer zijn we vandaag ook wel tevreden.

Op de kamer verwisselen we onze kletsnatte broeken en schoenen voor droge en gaan met de auto naar Den Bosch, dat maar 12 kilometer hiervandaan ligt. We zetten de auto op een transferium en gaan met de bus naar het centrum. Rond de St. Jan is alles afgezet met rood-witte linten. Politieauto’s erbij. Geen idee wat er aan de hand is. Wij wandelen naar het Brabants Museum, daar is altijd wel wat moois te zien en kunnen we op deze regenachtige middag wel wat uurtjes stukslaan. We lunchen eerst en gaan dan de verschillende tentoonstellingen bekijken. Ik vind er niet zoveel aan, maar het museum is groot en biedt veel, er is altijd wel weer iets te zien dat me meer aanspreekt. Tegen vijf uur lopen we weer naar de bus terug. Het is zowaar droog. Bij de St. Jan is nog steeds alles afgezet, maar nu zien we ook een groepje mensen en wat auto’s bij de zij-ingang. Een demonstratie? Iets aan de hand. We lopen er heen en zien auto’s met AA op het kenteken. Leden van de koninklijke familie dus. We horen dat prinses Beatrix hier is. Wat later stapt ze met de nodige fotografen en haar gevolg uit. Met onze mobieltjes klikken we wat foto’s.

Met de auto naar het hotel. Peter vindt dat we nog wel even een wandeling kunnen maken nu het toch droog is. Oké, ook nog een uurtje gewandeld, maar dan is het wel weer genoeg voor vandaag. Tijd voor de Brasserie.

1. Rina Langen:
    23 september 2018
    Wel lekker zo door de regen fietsen, gelukkig nog onze Beatrix gezien, maakt misschien nog wat goed, haha.... Ik vind het wel stoer hoor! Veel fietsplezier nog. Komende dagen wordt het weer beter!!!
  2. Miranda:
    23 september 2018
    Stoer hoor, om toch te gaan fietsen! En er ook nog van kunnen genieten gelukkig. Toch weer een geslaagde dag.
  3. Beppie:
    24 september 2018
    Pff, wel een regenjas, maar geen regenbroek?
    Moedig om weer en wind te trotseren!
  4. Marja:
    24 september 2018
    Fietsen in de regen lijkt me helemaal niets, tenminste niet voor mijn plezier. Gelukkig was de afzetting bij de St Jan voor de koningin en geen andere reden. Leuk foto’s.