Dinsdag 4 juni, naar Zweden

4 juni 2024 - Hok, Zweden

Vandaag gaan we Denemarken weer verlaten. Omdat we niet zo'n lange trip hebben, beginnen we maar weer met een mooie route. Het drukke stuk langs Kopenhagen vergeten we maar snel. We rijden noordwaarts een mooie kustweg met prachtige uitzichten. Bij Humlebæk rijden we naar een haventje door schilderachtige straten. We kunnen de auto kwijt en wandelen een rondje langs de haven. Daarna zijn we al snel in Helsingor waar we met de ferry overvaren naar Helsingborg. Daarna moeten we nodig eens wat kilometers maken, jammer alleen dat we geen lunchbroodjes meer hebben. Misschien komen we onderweg nog wel wat tegen.

Bij een ongezellig tankstation ons thermosflesje koffie opengemaakt en ik heb voor beiden nog een kleine mueslireep. In de auto liggen nog appels, die ik onderweg in partjes snijd, zo kunnen we er wel weer tegen. Nergens langs de snelweg een aanduiding van een dorp met een supermarkt en we hebben ook geen zin om echt op zoek te gaan. In ons ‘snoep’potje zitten nog lekkere noten, hartstikke gezond.

Ik had bij mijn reistips nog een mooi natuurpark genoteerd. Bij Värnarmo  gaan we van de snelweg af en al snel zijn we bij het Store Mosse Nationaal Park Ooit een bedrijvig veengebied, nu een schitterend nationaal park. Het bezoekerscentrum is helaas gesloten, dus geen broodje of een lekkere koek. We maken er op ons gemak een heerlijke wandeling. De beloofde elanden en bijzondere vogels zijn aan ons voorbijgegaan, maar de prachtige flora in het veengebied heeft onze volle aandacht.

Tja, nog steeds geen lunch natuurlijk en nu al halfvijf.  Google-maps brengt ons al snel naar een supermarkt waar we voor twee dagen kunnen inslaan. We hebben een resort voor twee nachten, dus kan ik lekker zelf koken. De laatste 40 kilometer zijn snel gereden, maar dan komen we op een grindweg terecht waar we met een snelheid van hooguit 30 kilometer kunnen rijden willen we nog wat van de lak op de auto overhouden.

Uitpakken en koken, nou dat smaakt natuurlijk.

1. Miranda:
    4 juni 2024
    Even rust! Lijkt me wel lekker na al die dagen rijden... Al is dat wel op jullie manier natuurlijk, met gezellige stops en af en toe een wandelingetje.
  2. Marcelle:
    4 juni 2024
    Tja een hotel is comfortabel en gemakkelijk maar een huisje heeft dat knusse en is fijn voor een rustpunt en eigen gekookt potje.
  3. Marian:
    4 juni 2024
    Nu lekker een paar dagen in een eigen huisje waar je het helemaal kan doen zoals je zelf wil
    Lekker hoor.
  4. José:
    4 juni 2024
    Weer een dag waarop een hoop moois te zien was, leuk. Nu even lekker bijkomen in jullie huisje.
  5. Marja:
    5 juni 2024
    Zitten de elanden zo laag in Zweden? Ik dacht dat je daarvoor iets noordelijker moest zijn.
    Wederom een mooie en rustige autorit, door de manier waarop je het vertelt geeft dat al ontspanning en een vakantiegevoel. Mooie en bijzondere foto’s en daarop te zien toch wat wild gespot.
  6. Cojo:
    5 juni 2024
    Mooie rit en ja, honger maakt rauwe bonen zoet. Je waardeerde je maaltje dus dubbel

Jouw reactie