Bizons?

6 juli 2019 - Yellowstone Park, Verenigde Staten

Zaterdag 6 juli

Net als gisteren moeten we vandaag weer flink rijden door de prachtige prairie. Op een gegeven moment verlaten we de staat Montana en rijden we Wyoming binnen. Een echte cowboy country die vaak gebruikt is voor westerns. Het landschap is heuvelachtig en heeft zeer uitgestrekte weidevlaktes, maar telt ook elf bergketens waaronder de Rocky Mountains. Verder heeft Wyoming twee prachtige parken: Grand Teton en Yellowstonepark. Dat laatste park is eigenlijk de reden dat we voor deze reis gekozen hebben.

Onderweg hiernaartoe zagen we een oud mijnwerkersdorpje, een paar leuke kleine stadjes en de nodige dieren. Eenmaal in het Yellowstonepark konden we gelijk weer een beer spotten (zie filmpje) en kijk daar nou, een bizon. Zomaar een stukje van de weg af. Hij had geen zin zijn machtige kop op te tillen, dus na een paar foto’s reden we door. Op dit deel hebben we uiteindelijk honderden bizons gezien. Ze schijnen niet zo’n prettig karakter te hebben, hoewel ze er knuffelig uitzien. We zagen een paar herten met een prachtige tekening op hun huid en soms lagen herten en bizons als goeie buren bij elkaar.

In dit gebied hebben we drie overnachtingen, dus hopen we nog volop te kunnen genieten. Er is hier erg veel te zien, maar wandelen is er niet bij. De bergen zijn erg hoog en er zijn hier veel gevaarlijke dieren. Dus hooguit vanaf een parkeerplaats naar een uitzichtpunt, maar geen kilometers samen door de bossen.

1. José:
    7 juli 2019
    Leuk om ook nog in een cowboy country te belanden en de uitgestrekte prairies, bizons, en mijnwerkersdorpjes te kunnen bewonderen. Dat hoort ook bij Amerika. En nu genieten van het hoogtepunt: Het Yellowstonepark!
  2. Marja:
    7 juli 2019
    Het zal aan mij liggen, maar ik kan geen beer ontdekken op het filmpje, wel een heel mooi uitzicht. Die bizons zijn ook heel indrukwekkend en die hertachtige heeft een prachtige tekening. Wat een leuke dorpjes, alles bij elkaar weer een heel mooie dag geweest.