Oudewijvenzomer?

19 september 2018 - Vortum-Mullem, Nederland

Woensdag 19 september

Soms, als ik in de schuur kom, lijkt mijn lange-afstandsfiets me verwijtend aan te kijken. Een andere keer meewarig en af en toe zelfs boos.

Ja, ik weet het, we fietsen de laatste jaren nog maar een fractie van wat onze fietsen van ons gewend zijn. De laatste echte fietsvakantie was in 2010. We begrepen wel dat het mogelijk de laatste keer was en we hebben toen een prachtige Zuiderzeeroute gefietst. Een waardige afsluiting van al onze fietsvakantie-avonturen. Fietsen met niet meer bij ons dan de hoogstnoodzakelijke dingen. Tentje achterop, fietsen, kamperen en weer verder fietsen. Voor ons vielen ander soort fietsvakanties af, het is alles of niets. Vreemd genoeg fietsen we nu veel minder dan we zouden willen. Ook de gewone dagtripjes zijn sporadisch.

Het blijft toch een beetje kriebelen en dit voorjaar wilden we in Zuid-Frankrijk een fietsvakantie boeken. Lekker voor de ouder wordende mens, van hotel naar hotel. Eventueel met een e-bike en vervoer van bagage. Het kwam er niet van. De zomer was te warm. Zullen we nu? In september? Ja, maar… geen tijd, ver weg, misschien slecht weer. Dichterbij dan? Nederland? Ja, kan ook, is ook mooi.

‘Kunnen jullie oppassen?’

Tja, de vakantie was nog niet geboekt en Limburg is ook mooi, dan kunnen we tussendoor even oppassen. Kortom, géén fietsvakantie, maar wel een paar dagen ertussenuit met de bedoeling dat die fietsen weer eens uit de stal mogen.

Vandaag zijn we naar Oost-Brabant gereden. Heerlijk weer, maar veel wind. Bij Bakel een mooie route gefietst, de temperatuur liep op tot boven de 25 graden, de wind was straf. Daarna naar Vortum-Mullem. Ooit van gehoord? Het is een dorp van niks, vlak onder Boxmeer. Daar hebben we een B&B voor twee nachten. We werden heel persoonlijk en enthousiast ontvangen en hebben een leuke zonnige kamer. Op advies van de eigenaar in Boxmeer heerlijk culinair gegeten. Lekker op de fiets heen en weer. Al met al misschien maar 40 kilometer gefietst hoor, maar ik dacht mijn fiets toch weer een beetje te zien glimmen toen ik hem daarnet parkeerde. Duimen jullie voor goed fietsweer? Anders wordt het een heel ander verhaal.

1. Rina Langen:
    19 september 2018
    Veel succes en hopelijk droog fietsweer! Nederland is inderdaad schitterend!
    Wij vertrekken morgen naar de Moezel voor een aantal dagen en hopen ook op droog weer om te fietsen en te nordic walken.
    Geniet ervan samen! Ga jullie volgen.
  2. José:
    19 september 2018
    Toch weer lekker sportief bezig geweest..... 40 km fietsen met warm weer en een straffe wind! Goed gedaan, hoor. Veel plezier.
  3. Beppie:
    20 september 2018
    Limburg is inderdaad mooi en ze hebben er heerlijke koffie ... hint, hint, hint :)
    Veel fietsplezier!
  4. Marja:
    20 september 2018
    Wij hebben nog twee dagen Duitsland, door de voorspellingen vandaag de voortent eraf gehaald en morgen nog even tanken en shag kopen in Luxemburg. Zaterdag hopen we weer op huis aan te gaan. Heel veel plezier met het fietsen en inderdaad hopen op mooi weer.