Zondag

24 juni 2018 - Scourie, Verenigd Koninkrijk

24 juni

De wind heeft het gewonnen van de regen en we kunnen er vandaag weer op uit. We gaan de voorgenomen wandeling van gisteren maken. Een stukje terug rijden, om daar een zijweg te nemen die ons een stuk op weg helpt. Vanaf een parkeerplaats is het dan zeven kilometer lopen om bij een bijzonder mooi strand te komen, Sandwood Bay.

Het is nog grijs en fris als we vertrekken en de wind lijkt in Schotland nooit rust te hebben. Op de parkeerplaats staan al verschillende andere auto’s, dit schijnt een geliefde wandeling te zijn. Wij vinden hem een beetje saai, na al het moois dat we de afgelopen dagen al hebben gezien. De wandeling is niet al te zwaar. Natuurlijk heb je hier altijd wel een paar kuitenbijters, maar het glooiende pad is niet al te lastig. Ik snap dan ook niet dat ik ineens languit over het grind schoof. Hup, als een klein kind. Nou ja, dat was een test, mijn botten zijn nog niet zó broos dat ik gelijk wat gebroken heb en de geschaafde knietjes genezen vanzelf wel.

We hebben niet op de klok gekeken, maar na een uur of twee, moesten we een duin over en daar lag inderdaad een prachtig stuk strand. De zon kwam zowaar ook een kijkje nemen en schilderde er de mooiste kleuren in. Het was te winderig om een rustpauze te nemen, dus na de nodige foto’s en films klommen we het duin weer over om in het helmgras een plekje in de luwte te vinden. Nou, dan smaakt dat broodje wel hoor.

Terugwandelen over hetzelfde pad als de heenweg is niet zo mijn ding, maar er was geen keus. Mijn/onze benen vonden de inspanning heerlijk en eenmaal terug op de parkeerplaats vonden we het toch weer een keurige prestatie.

Als we terugrijden met de zon over de Highlands zien we pas goed hoe mooi het is. Gisteren met al die regen was het ook wel mooi, maar dat zonnetje doet heel wat. Ook voor ons hoor, we vonden het jammer om weer bij het hotel aan te komen. Nét te laat voor de thee en koffie met verwennerijtjes, net als gisteren, maar nu kunnen we nog wel heerlijk een uurtje in de tuin zitten. Wát een prachtig uitzicht! Het is uiteindelijk 16 graden geworden.

Ik heb hier heel slecht internet, dagboek plaatsen lukt met moeite, maar foto’s zijn waarschijnlijk te zwaar. Jullie houden ze van me te goed, misschien morgen beter.

1. Miranda:
    24 juni 2018
    Oh, oh.... gelukkig liep het goed af!
  2. Thea leliveld:
    24 juni 2018
    Thea stouten'geweldig zoals jullie attent zijn op alles wat er buiten je vacantie
  3. Marja:
    24 juni 2018
    Komt vast door het vele om je heen kijken, dan zie je niet waar je de voeten neerzet. Gelukkig is het goed afgelopen.
    Lijkt me dat jullie voor Schotland nog mooi weer hebben en dan een zonnetje erbij. Ben benieuwd naar de foto’s.
  4. José:
    24 juni 2018
    Ben je ineens een gevallen vrouw ………, gelukkig dat het goed is afgelopen. "Je knieën genezen vanzelf" zal Peter bekend in de oren klinken.
    Leuk dat jullie zo genieten van de mooie natuur.
  5. Marcelle:
    24 juni 2018
    Jaartje ouder hé, dan val je weleens ;-) Maar jong van hart en nog conditie genoeg voor deze wandeltochten!