Vrijdag 26 mei

26 mei 2017 - Troyes, Frankrijk

We hebben vandaag een vrije dag in Troyes. Dat is niet verkeerd. Het is een mooie stad waarin veel te bekijken is. Zelf hebben we een stadswandeling gemaakt. Tonnie heeft zich gezellig bij ons aangesloten.

Natuurlijk weet ik niet wat de anderen gedaan hebben. We kwamen regelmatig groepjes van ons gezelschap tegen, die ieder op zijn eigen wijze invulling aan de dag gaven. Ik krijg ook foto's van anderen, dus oordeel zelf maar wie er wat heeft gedaan. Leden van onze groep kunnen het door middel van een reactie onder het verhaal zelf ook vertellen.

Wat ik zo om me heen hoorde, zijn dingen als stadswandeling, museumbezoek, luieren, familiebezoek. Er hebben benen in het water gebungeld. Er is gelezen en wielersport bekeken, in het park met een bal gespeeld (we hebben twee kinderen bij de groep).

Troyes heeft een prachtige, historische binnenstad met middeleeuwse vakwerkhuizen. Negen prachtige kerken, waarvan wijzelf er verschillende hebben bezocht. De stad is centraal gelegen in de Champagnestreek. Vanuit de lucht gezien heeft het de vorm van een champagnekurk.

We waren gelukkig al om negen uur op stap, want het werd warmer en warmer. Na de lunch zal het rond de dertig graden zijn geweest. Onderweg een hoed gekocht om een zonnesteek te voorkomen, de warmteuitslag zal vanzelf wel weer verdwijnen, toch? Gelukkig hadden wij de wandeling er toen wel zo'n beetje opzitten en mochten we via parkjes en nog eens een terrasje terug naar het hotel. Het gaat me te ver om alle moois en de uitleg daarbij op te schrijven. Dit dagboek moet voor iedereen leuk blijven.

Ik hoop dat iedereen zijn verhaal in de reactie ruimte zal vertellen, dan ga ik proberen een heleboel foto's erbij te zetten.

1. Ank:
    26 mei 2017
    Leuk om jullie reisverslag te lezen!

Nog veel plezier en vooral lekker zingen, groeten

Ron en Ank
  2. Miranda:
    26 mei 2017
    Een echte vakantiedag dus! Lekker genieten
  3. José:
    26 mei 2017
    Dat was dus weer een lekker dagje. Leuk om een mooie historische stad te bekijken. Een paar graden minder was waarschijnlijk nog leuker geweest???
    Ook morgen weer veel plezier!
  4. Leny Neutelings-Schoenmakers:
    26 mei 2017
    Mooie blauwe luchten. Beter dan regen. Hier ook prachtig weer. Geniet om jullie vrije dag mee te beleven.Jullie ook genieten
  5. Leny:
    27 mei 2017
    Leuk te zien dat er nog een Leny reageert. Ik ben Leny Drubbel.
    Fijn dat jullie weer genieten van zo'n mooie culturele reis. Jullie koor doet het weer prima. Misschien dat iemand van buiten het koor een stukje filmt en het gezang opneemt?
  6. Madelon:
    27 mei 2017
    Mooie. gezellige en zonnige taferelen!
    Een filmpje van een kooroptreden zou wel leuk zijn om te horen en zien. Hint, hint
  7. Beppie:
    28 mei 2017
    Mazzel dat je tussen het zingen door een vrije dag hebt om deze blijkbaar mooie stad te bezoeken. Lekker genieten!
  8. Hans:
    29 mei 2017
    Troyes is inderdaad een prachtige stad en je kunt er heerlijk ronddwalen.
    Jullie maken er zo een echte vakantie van! Mooi hoor.