Donderdag

10 november 2016 - Nes, Nederland

We zijn vroeg op stap, samen met al die andere automobilisten. Ondanks de zware ochtendspits hebben we tijd genoeg om in Leeuwarden naar het Fries Museum te gaan. Daar is op het ogenblik een tentoonstelling met werken van de Fries Lourens Alma Tadema. Daar wilden we wel graag naartoe en nu konden we dat mooi combineren. Ik heb genoten van de prachtige werken. Vooral de kleding- en gordijnstoffen waren prachtig weergegeven. Daar ben ik natuurlijk gek op. Ook de manier waarop de lichtval steeds was gebruikt, vond ik erg mooi. Leuk dat we er toevallig langs kwamen, dat was alvast een goede start. We rijden verder en treffen het dat we nog net de boot van halfvier kunnen halen. Ze varen om de twee uur en we hadden op de volgende gerekend. Terwijl de rest van Nederland in de regen de volgende spits in gaat, zien wij tijdens de overtocht wat blauw tussen het grijs.

Na de overtocht kunnen we gelijk de bus nemen die ons bij het appartementenhotel afzet. We zetten ons koffertje neer en lopen gelijk naar het strand, dat maar één kilometer hier vandaan is. Als we na een kwartiertje op het strand staan, is het eigenlijk al te donker om wat te zien. We zien wel de lichten van een strandtent, die er gezellig uitziet. Het is nog geen halfzes, maar onze meegenomen boterhammen waren voor twaalf uur al op, dus schuiven we maar aan. 'Onwaarschijnlijk lekker', vindt Peter zijn gamba's en bij mijn schol eet ik bijna mijn vingers op. Ons snoepreisje is prima van start gegaan.

1. José:
    10 november 2016
    De tentoonstelling van Alma Tadema is inderdaad heel erg de moeite waard. Mooi dat jullie dat met je reisje konden combineren.
    Veel plezier op Ameland, ik heb daar ook goede herinneringen aan. Ze hebben daar heerlijke "balmpjes". Lekker tegen de kou!
  2. Marcelle:
    11 november 2016
    Goed begin van jullie tripje. Cultuur, natuur, lekker eten en uitwaaien op het strand.
    Wat een schilderijen, heel indrukwekkend. Zit ik dan met m'n beginners stilleven in pastelkrijt. Ach je moet ergens beginnen.
    Groet!
  3. Leny:
    11 november 2016
    Goed dat jullie die mooie tentoonstelling konden zien. Ik heb er ook van genoten.
    Veel plezier. Hebben jullie nu ook zon?
  4. Beppie:
    11 november 2016
    Goed begin van jullie vakantie. Lekker genieten!
  5. Cis.:
    11 november 2016
    Goed begin van de reis. Amand is eg mooi!
    Hoelang duurt de reis?
    Veel plezier!