Beetje saaie dag

24 juni 2019 - Whistler, Canada

Maandag 24 juni

Vandaag gaan we weer van het prachtige Vancouver Island af. Ik zou hier wel een paar weken willen blijven, want er is nog veel meer moois te zien. We varen met de ferry over naar Vancouver. Dat laten we rechts liggen, want in 2012 waren we al in deze leuke stad. Wij rijden de prachtige Route 99 naar het noorden. Een kronkelende weg langs een hoog gebergte en aan de andere kant veel mooie meren en rivieren.

Ondanks dat we veel tijd kwijt zijn aan de overtocht (je moet altijd een uur van tevoren aanwezig zijn en voordat je er weer áf bent), hebben we toch wel tijd voor een uitstapje bij een prachtige waterval in het Shannon Falls Provincial Park. Vlak naast de snelweg klettert een mooie waterval 335 meter naar beneden.Wat verder is nog een wat kleinere waterval, waar we natuurlijk ook even uitstappen. De natuur eromheen is ook weer prachtig.

Dan komen we in Whistler waar we zullen overnachten. Dat stadje is uit de grond gestampt, omdat er in 2010 de Olympische winterspelen plaatsvonden. Het is een populair stadje, want hiervandaan kun je van alles ondernemen. Het centrum is autovrij en vol winkeltjes en vooral ook terrasjes en restaurants. Gezellig? Nee, niet voor mij. Het lijkt allemaal door één architect ontworpen te zijn en ondanks dat het er prachtig uitziet, vind ik het sfeerloos. Jammer genoeg is het al te laat op de middag om het te ontvluchten. De natuur eromheen is fantastisch, wat dat betreft is het jammer dat we morgen gelijk weer door moeten. Tja, als je veel wilt zien, moet je ook veel reizen, volgende keer wil ik overal wat extra dagen bijboeken hoor.

1. Miranda:
    25 juni 2019
    Welja, volgende keer gaan jullie dus een half jaar weg....
    Ben benieuwd waar jullie dan nu naar op weg zijn. Vast ook iets moois.
  2. José:
    25 juni 2019
    Een saai dagje zit er altijd wel bij, maar in ieder geval hebben jullie toch nog een paar mooie watervallen gezien. Op naar het volgende moois!
  3. Marian:
    25 juni 2019
    Ik vind het toch niet zo saai overkomen. Boottocht,watervallen, meren , riviren en bossen en parken. Klinkt toch niet echt saai. Je raakt verwent. Volgende keer overal dagen bijboeken? Dat klinkt wel als een heeeeeele lange vakantie. We horen wel verder van jullie.
  4. Marja:
    25 juni 2019
    Ik hoor het al, ik moet toch extra vrije dagen nemen wil ik alles goed bekijken. Wij hebben maar drie weken, maar denk dat er toch een paar dagen bijkomen als we naar Seattle willen. Een saaie dag met een overtocht en watervallen, dat lijkt me gewoon een rustige dag met heel veel moois.