Jarig en strandkunst

23 juni 2019 - Parksville, Canada

We moeten het mooie Rim National Park weer verlaten. De ruige kust en de gematigde regenwouden. We gaan weer terug over dezelfde weg die we zijn gekomen en zijn al voor de middag bij de zandstranden van Qualicum Beach. We zetten de auto neer en lopen op het strand over zand, grove stenen, en een keur aan alles wat de zee aan wal brengt. Nee, ik heb het zeker niet over afval en plasticsoep. Prachtige schelpen, kleine ronde stenen, zeeplanten, krabbetjes en allerlei kleine diertjes die tussen de natte stenen in het zich terugtrekkende water tevoorschijn komen. Ik fotografeer gewoon allemaal kunstwerkjes. We lopen vandaag geen vele kilometers, maar stap voor stap met ons neus naar de grond om al dat kleine zeeleven te bewonderen.

Het is heel rustig op het uitgestrekte strand en ik benijd de mensen die hun huis langs de kuststrook hebben met het volle zicht op al dit moois. We vinden een bankje uit de wind, want bij ons is er geen hittegolf maar een beschaafde 18 graden met wind uit zee. We peuzelen ons broodje op, lezen een hoofdstukje en jawel, ik begin te schilderen. Nou, ben ik jarig of niet?

Na een paar uur gaan we eerst even inchecken bij ons hotel in Parksville aan datzelfde strand. Jammer genoeg wordt het nu kouder en bewolkter, dus zien we van nog een strandwandeling af. We kuieren wel wat rond, maar zoeken wat vroeger ons hotel op. Ook lekker, want af en toe moeten we orde op zaken stellen. Zo dachten we vandaag te moeten overvaren, maar dat blijkt pas morgen te zijn. Nee, we moeten echt ons huiswerk doen iedere dag. Nu moet ik weer zien of ik die foto’s bij de juiste dag kan plaatsen, geen idee, maar ik ga op zoek. Dan mijn schilderwerkje nog even afmaken en daarna eens kijken of dat visrestaurantje wat we ontdekten net zo goed is als waar wij op hopen. Na een week geheelonthouding vinden we dat we vanavond wel eens het glas mogen heffen op deze oude taart.

1. Marcelle:
    24 juni 2019
    Bofkont, om zo je verjaardag te vieren op je droomreis. Gefeliciteerd!
  2. Miranda:
    24 juni 2019
    Nogmaals gefeliciteerd!! Hopelijk was het een goed restaurant en hebben jullie heerlijk gegeten.
    Het lijkt me wel weer een heerlijke vakantiedag.
  3. Marja:
    24 juni 2019
    Gefeliciteerd, een heerlijk rustige verjaardag met een kuierwandeling over het strand. Niet alleen beren maar ook krabbetjes en mooie schelpen.
  4. Cis.:
    24 juni 2019
    Gefeliciteerd, dit is een verjaardag die je niet gauw zult vergeten
    Goede reis verder.
  5. Rina Langen:
    24 juni 2019
    Gefeliciteerd en geniet van al het moois wat jullie tegenkomen. En ja....na een week van geheelonthouding mogen jullie je nu wel verwennen. Je bent toch jarig hè.
  6. Rina Langen:
    24 juni 2019
    Gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van al het moois wat jullie tegenkomen. En ja....na een week van geheelonthouding mogen jullie je glas heffen, toch zeker op je verjaardag. Proost!
  7. Marian:
    24 juni 2019
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag . Bijzonder om dit in Amerika te mogen vieren. Spoel je vis maar weg met een lekker wijntje!
  8. José:
    24 juni 2019
    Wat een relaxte verjaardag en toch ook weer een hoop moois gezien! En hopelijk een gezellig etentje toe, dat hoort er wel een beetje bij.
  9. Ineke:
    24 juni 2019
    Van ♥️e gefeliciteerd Ria!