Wildlife op ons eiland

22 juni 2019 - Ucluelet, Canada

Zaterdag 22 juni

Allereerst even bedanken voor jullie trouwe reacties, dat is hartstikke leuk als je op reis bent, lekker doorgaan hoor.

Iedere dag is weer anders. Vandaag stappen we om tien uur met nog wat andere mensen in een zodiac om op zoek te gaan naar het wild dat hier zo veelvuldig voorkomt. Als we bij de haven staan te wachten, zien we al een otter. Vervolgens gaan we op stap. Die fietshelmpjes van de week charmant? Nou, vandaag is het veel erger. We moeten een dik pak aan om warm te blijven en een muts op. Het blijkt ook nodig te zijn, op het water, met een flinke snelheid, is het koud.

We zien in volgorde van opkomst: Een wasbeer, verschillende adelaars, een zeehond-leeuw-rob? Ik kan die beesten nooit uit elkaar houden. Dan zien we een groep zeehonden en als we een stuk verder gevaren zijn… ja hoor, een beer. Eerst kleine, jonge beren, maar op het eind van de tocht ook nog een volwassen exemplaar. Ze leven solitair, dus zien we zo af en toe een beer langs de kant van het water, dan een tijdje niets en een paar kilometer verderop weer een beer. Grote zwarte vogels houden de beer scherp in de gaten, want er valt misschien een lekker hapje te pikken. De beer graaft wat in de stenen op het strand en keert ze om. Ik denk dat er schelpdieren of krabbetjes zitten. Brutaal pikken de vogels een hapje mee. Op dat moment vaart de zodiac vrijwel geruisloos en superlangzaam op een toch nog behoorlijke afstand. De beer houdt niet van mensen, dus als hij ons ziet, draait hij zich om en verdwijnt in het struikgewas.

Na tweeënhalf uur komen we verkleumd, maar voldaan weer aan wal. Het was een fijne tocht en we hebben veel gezien. We hoeven maar drie minuten te rijden om weer bij ons resort te komen. We wisselen onze schoenen voor een zwaarder soort en gaan aan de wandel. We kunnen een mooie kustwandeling maken, met aan de éne kant de zee die tegen de zwarte rotsen klotst en aan de andere kant een mooi bos. Vanmorgen op de boot was het zwaarbewolkt, maar nu is de zon doorgebroken en i s het heerlijk wandelweer geworden. Een dikke tien kilometer stappen we weg, het is best klimmen en dalen hoor. Als Peter me een kus geeft (moet kunnen), zegt hij dat ik zout smaak. Geen wonder met zo’n kustdag.

1. José:
    23 juni 2019
    Heerlijk zo'n tocht op het water, zeker als er zoveel bijzonders te zien is. In die Michelin-pakjes kom je inderdaad niet op je voordeligst uit, maar wat geeft het? Iedereen op de boot ziet er zo uit. Bibberen van de kou is ook niet leuk. Als toetje nog een mooie wandeling. Het was dus weer een welbestede dag.
  2. Marja:
    23 juni 2019
    Het ziet er schitterend uit, al die dieren en dat op een tocht. Die pakken staan ook heel charmant en wanneer je ze niet aan had denk ik dat d tocht lang zo mooi niet was, dan had je alleen maar zitten bibberen.
  3. Marcelle:
    23 juni 2019
    Oh die pakken, knalrood ook nog. Misstaat jullie niet, zo’n avontuurlijke outfit. Geweldig al die wilde dieren. De adelaar was mijn favoriete foto.
  4. Marian:
    23 juni 2019
    Wat een heerlijke afwisselende reis. Zo zijn jullie op het water. ( die rode pakken stonden geweldig, ze kleedden ook echt slank af) en daarna zijn jullie weer aan het wandelen in het bos. Jullie hebben al heel veel beesten gespot. Geweldig. Alleen beren bij je huisje hoeft niet echt.En maak er morgen op Ria’s verjaardag maar een extra feestelijke dag van.
  5. Fieke:
    23 juni 2019
    Jullie weten er toch iedere dag iets bijzonders van te maken! Geweldig al dat wild.
  6. Miranda:
    23 juni 2019
    Ik had al die foto's gemist ... kunnen die niet per dag bij het verhaal?
    Nou ja, door de reacties van de anderen nu gezien. Geweldig zo'n kustdag! Daar houden wij wel van. Zeker in combinatie met het bos. De adelaar vind ik het mooist. Hopelijk morgen weer zo'n bijzondere dag, maar het zal wel een reisdag zijn, hihi....