Maandag 17 juni

17 juni 2019 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Lange dag om onze reis te kunnen starten

Seattle, je moet er veel moeite voor doen hoor, om daar te komen. Lange vlucht, ontzettend veel gedoe met controles, auto opgepikt, weer al die paperassen, maar oké, dat weten we van tevoren. Droomreizen komen niet zomaar aangewaaid. We hebben een groot tijdsverschil, dus als wij tegen middernacht het thuisfront laten weten dat we in ons hotel zijn aangekomen, hebben wij nog een flink stuk dag te gaan.

We zijn nu in de staat Washington en Seattle is daarvan de grootste stad. Het ligt schitterend aan een grote baai met de witte top van Mount Rainier op de achtergrond. Ons hotel staal vlakbij de Pike Place Market, de oudste publieke markt, het is lekker weer en we slenteren er wat rond, maken de eerste foto’s en schieten de eerste film. We zien de eerste Starbucks koffiezaak. Er staat een lange rij wachtenden voor. We lopen door naar het Waterfront met zijn oude pieren, die verbouwd zijn tot toeristische attracties, restaurants en winkels. Wolkenkrabbers van het Business District kijken op ons neer. Langs het water eten we nog een hapje.

Nu ik dit zit te schrijven is het tegen drie uur in de nacht in Nederland. Begrijpelijk dat we het voor gezien houden vandaag. We gaan ons zo snel mogelijk aanpassen aan de plaatselijke tijd, dat is zo tegen 18:00 uur, maar vanavond duiken we er lekker vroeg in.

Morgen langere verhalen.

1. Marcelle:
    18 juni 2019
    Geland, jullie droomvakantie begint nu echt. Indrukwekkend plaatjes, en al een reisblog.. actief bezig al :)
  2. Marja:
    18 juni 2019
    De eerste foto’s beloven al veel goeds. Ziet er prachtig uit. Rust de eerste nacht lekker lang uit, dan ben je morgen lekker fris en kan het genieten beginnen.
  3. José:
    18 juni 2019
    Fijn dat de vlucht goed is verlopen en de auto geregeld. Na hopelijk een lekkere lange nacht kan het grote genieten nu gaan beginnen. Goed van jou, dat je nog zin had om een verslag te schrijven! Mooie foto's. Veel plezier vandaag!
  4. Marian:
    18 juni 2019
    eerst even en dan bekomen van de jetlag en dan kan de vakantie echt van start.