Maandag

11 juni 2018 - Ijmuiden, Nederland

11 juni

Sommige mensen hebben last van heimwee, als ik in de buurt van Schiphol kom, lijd ik aan het tegenovergestelde. Fernweh. Zin om te reizen, of eigenlijk nog sterker, een drang, een magneet die aan me trekt. Ik geef me er graag aan over. We laten Schiphol aan ons voorbijgaan en rijden verder naar de haven van IJmuiden.

Omdat we ruim op tijd zijn, hebben we een lekker plekje op het bovendek van het veer dat ons naar Newcastle zal brengen voor een rondreis van drie weken door Schotland. Even boven de twintig graden, een zonnetje en een lekker windje, mag ik er voor tekenen voor de komende weken?

De wind is niet in staat om de benauwde lucht van de brandstof, vermengd met een zware frituurlucht, te verjagen. We liggen onder stoom, in de kombuis zijn koks in de weer, om halfzes is de afvaart. Zin om ons te volgen? Ik zal proberen iedere dag wat te plaatsen. Wil je liever niet steeds dat mailtje van me ontvangen? Schrijf je dan uit, ik heb er alle begrip voor.

1. Miranda:
    12 juni 2018
    Ik volg graag hoor! Veel plezier.
  2. José:
    12 juni 2018
    Natuurlijk ga ik jullie volgen! Lekker genieten maar.
  3. Cis.:
    12 juni 2018
    Leuk, ik,reis graag mee.heb de boot een keer bezocht met een open dag!
  4. Rina Langen:
    12 juni 2018
    Ga jullie beslist volgen. Alvast veel plezier!
  5. Fieke:
    12 juni 2018
    Ach,die Fernweh brengt jullie weer naar een prachtig stukje van ons continent.
  6. Marja:
    14 juni 2018
    Late reactie, maar alsnog fijne vakantie.
  7. Beppie:
    17 juni 2018
    Oh, heerlijk... drie weken naar Schotland. Wij zijn daar vorig jaar geweest, slechts een weekje, dus ik volg graag. Ben benieuwd of jullie ook naar plekken gaan waar wij zijn geweest.
    Ik loop een beetje achter met lezen, omdat we net enkele dagen naar zee zijn geweest, dus ik kan niet beloven dat ik uitgebreid reageer.