Reis zonder naam (deel 20)

28 juni 2023 - Bovensmilde, Nederland

Woensdag 28 juni

Adieu prachtige eilanden, dag fijne hotels, misschien tot ooit. Om halfelf hebben we het veer terug naar het vasteland. Voor het eerst in deze weken zien we wat regen, het is niet veel, maar alles ziet er ineens anders uit. Van Lauwersoog rijden we naar Bovensmilde. Onderweg zoeken we een supermarkt om eens flink boodschappen te doen voor de komende dagen. Eindelijk weer lekker zelf koken, hoe lekker we steeds ook gegeten hebben.

Zag deze locatie er op de foto's al mooi uit, in het echt is het nog mooier. Vanaf een doorgaande weg moeten we een fietspad oversteken. Even later gaat dat over in een keiige landweg die na een meter of honderd (of twee) uitkomt bij een paar hekken, waarachter nog twee of drie huizen blijken te staan. Bij een van die huizen staat helemaal apart nog een vakantiehuis. Daar mogen wij onze laatste week in doorbrengen. Alles ziet er nieuw uit en het is allemaal heel smaakvol ingericht. Heerlijk grote ramen die uitkijken op een land vol aardappelplanten. Daarachter zien we koeien en paarden. Het huis van de eigenaren, in dezelfde stijl als het vakantiehuis, staat zeker vijftig meter verderop en ik zie ook een soort schuur staan. We hebben een overdekt terras met een paar rieten stoeltjes.

We waren al van plan onze benen vandaag rust te gunnen, maar nu we dit zien willen we helemaal niet meer weg. We pakken alle tassen eens lekker uit en ik kan de kleding heerlijk kwijt in een kast op de slaapkamer. Na drie weken uit de koffer te hebben geleefd wel zo prettig. Ik overdrijf natuurlijk, want de eerste week hadden we ook een ruim huisje, maar dit is werkelijk geweldig. Al dat licht, dat uitzicht. We zitten al snel met boeken en tekenspullen op het terras. Jammer dat het een beetje druilerig blijft.

1. José:
    28 juni 2023
    Hoe zeer jullie ook van de eilanden genoten hebben, een fijn luxe huisje in een mooie landelijke omgeving is ook niet versmaden, lijkt me. Eens even heerlijk uitrusten, lekker lezen, schilderen hoort ook bij vakantie! Langer dan een dag zal dat wel niet zijn, jullie kennende😂 Geniet ervan!
  2. Marcelle:
    29 juni 2023
    De benen inmiddels weer toe aan een fikse wandeling?
    Het belooft droog te blijven. Dus bos of stad, of nog een luie dag… alles kan. Veel plezier!