Saaie laatste dag?

22 september 2022 - Panheel, Nederland

Donderdag 22 september

Het is de warmste dag van deze week en wij staan om half elf in Grathem om nog een laatste wandeling te maken. We hebben bij de bakker verse broodjes gekocht en een thermosfles in de achterbak, we nemen geen risico meer.

We maken eerst een rondje rond het kasteel. Niet dat je daar door alle bomen eromheen veel van ziet, maar de wandeling was heerlijk. Teruggekomen, vanuit de achterbak een kop koffie en een eerste broodje. Dan gaan we pas aan de eigenlijke wandeling beginnen, het is al twaalf uur. Dit keer wandelen we rond het merengebied bij Panheel. We komen ook bij een meer waar het drinkwater voor Limburg vandaan komt. De wandeling is natuurlijk lekker, maar niet zo jubelend mooi als die van gisteren. Bankjes zijn er ook weer niet op het juiste moment, maar als ik net denk dat ik nu echt niet meer kan, komen we bij een fietscafé dat open is. Een groot terras, een speeltuin, maar warempel ook een zitje met een paar heerlijke stoelen en uitzicht op een haven.

Wow, een ijsje en een kop koffie later heb ik de moed weer om de laatste vier kilometers te lopen. De laatste kilometer door een boomgaard, waar nog hard gewerkt wordt om de prachtige, grote rode appels te oogsten.

Na in totaal 20 kilometer zijn we bij de auto terug, het is zes uur. Nog even naar de supermarkt om een snel klaar te maken maaltje te scoren en dan nog lekker tot acht uur op ons kleine terras. Geen dag om grootse verhalen over te vertellen, maar wij zijn zeer voldaan.

1. José:
    22 september 2022
    Het kan niet iedere dag een jubelend feest zijn, maar jullie hebben je kilometertjes weer gemaakt. Jullie kunnen morgen tevreden weer naar huis🤣
    Goede reis en hup meteen weer het gewone leven in😏
  2. Beppie:
    24 september 2022
    Misschien niet spectaculair, maar toch een fijne dag met een mooie wandeling. Jullie kunnen terugkijken op een afwisselende week, dacht ik toch. Leuk om met jullie mee te varen in deze jubileumweek.