8 juni donderdag

8 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Donderdag 8 juni

Met de Cable Car naar Fisherman's Warf. Lopen naar de Golden Gate Bridge. Met openbaar vervoer terug.

***

We hebben een uur of tien in bed gelegen en behoorlijk geslapen. Om negen uur gaan we dus op stap. Jammer genoeg regent het. Niet erg, maar we zullen er heel de dag last van hebben. Dat het niet zo warm is, vind ik niet zo erg.

San Francisco is gebouwd op meer dan veertig heuvels. We vinden het dus wel leuk en gemakkelijk om ons met de Cable Car naar de Fisherman's Warf te laten brengen. Het brengt bij ons jeugdherinneringen naar boven uit de tijd dat we in Rotterdam met de oude trams reisden.

We bekijken nu bij de werven eerst een historische werf. Daar wordt op een leuke manier de oude tijd getoond. In de haven liggen wat oude schepen. In een loods wordt op een ambachtelijke manier aan een kleine boot gewerkt. We gaan ook terug naar Pier 39. Voor ons veel te toeristisch, maar gisteren wisten we niet dat aan de oostkant zeeleeuwen liggen.

Daarna lopen we langs alle pieren in de richting van de Golden Gate Bridge. Als toerist moet je eigenlijk fietsen huren en die brug dan over fietsen. Tja die regen...

We wandelen lekker en nemen de tijd om alles te bekijken. In de verte ligt de brug en die gaat steeds achter de laaghangende wolken schuil.

In het weekend is hier een triathlon en er wordt nu veel hardgelopen. Aan de voet van de brug is een mooie begroeiing, waarop in het voorjaar honderden vogels af schijnen te komen. Als we op het punt zijn waar we een spectaculaire foto van de brug kunnen maken, is deze helemaal onder de laaghangende wolken verdwenen.

We wandelen de bijna drie kilometer lange brug over en als we terug wandelen wordt het droog. Nu krijgen we zelfs iets te zien van het uitzicht op de stad.

Dan is er nóg een verrassing: we kunnen met het openbaar vervoer terug naar het hotel. Leuke bijkomstigheid, senioren halve prijs.

Fijn hoor. We zijn best moe. Waarschijnlijk zo'n twintig kilometer gelopen, bijna zonder rusten. Op de tijd dat jullie naar bed gingen, hadden wij wel even een dipje. Jetlag natuurlijk, maar dat ging ook weer over.

Wij zijn van het drukke, wat volkse en armoedige San Francisco niet zo gecharmeerd, maar langs de werven en de brug is het aangenaam.

1. Marcelle:
    9 juni 2017
    Fijn dat je de sfeer van San Francisco hebt geproefd. (Ik was er zo'n 35 jaar terug) Gaan jullie de kust nog langs, dat is prachtig.
  2. Beppie:
    9 juni 2017
    Jullie intussen een beetje kennende, willen jullie best even de toeristische plekjes bezoeken, maar genieten jullie vooral van de 'andere kant' van de plaatsen die jullie bezoeken. Fijn dat wij daar ook van mogen meegenieten.
  3. Stefan:
    9 juni 2017
    Ook nog een leuke in San Francisco: het cable car museum!

Ik vond zelf de sfeer wel leuk. Beetje hippie sfeer...
  4. José:
    9 juni 2017
    Leuk met de cable car. Ik zie nog voor me hoe dat nostalgische oude trammetje boven aan de heuvel stond. Met 20 km lopen hebben jullie weer je best gedaan om de highlights van SF te bekijken!
  5. Leny:
    9 juni 2017
    Wat een afstand! Knap gedaan, hoor. Jullie conditie is nog prima.
  6. Sila:
    9 juni 2017
    Het blijkt dat in de Verenigde Staten van Noord Amerika, jammer genoeg, de armoede steeds groter wordt.
    Wat kunnen jullie wandelen, zeg! Toen ik jong was kon ik ook. Maar nu niet meer. Geniet van!
  7. Thea leliveld:
    9 juni 2017
    Leuke , leuk, verhaal ben ik blij mee dank en tot de à.s ronde!!!
  8. Miranda:
    9 juni 2017
    Toch hebben die foto's van de brug in de mist ook wel wat...
  9. Marja:
    9 juni 2017
    Denk je het typisch Hollandse weer te kunnen ontvluchten, reist het met je mee.
    Ondanks het weer zullen jullie ongetwijfeld heel veel nieuwe dingen ontdekken en zien. Wat leuk van die zeeleeuwen daar zou ik ook voor terug gegaan zijn.