vrijdag 9 juni

9 juni 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vrijdag, 9 juni 2017

Huurauto opgehaald en over de kustweg naar Monterey gereden. Na het inchecken nog de 17- Mile Drive gereden.

***

Als we om negen uur bij het autoverhuurbedrijf komen, blijkt dat onze huurauto pas om elf uur beschikbaar staat. Staat natuurlijk in de papieren, maar dat jeugdig enthousiasme hé? Er zit niet anders op dan terug te wandelen naar het hotel. Gelukkig hadden we de koffers in het hotel achtergelaten. Als om elf uur, na het invullen van de papieren in honderdvoud, de auto wordt voorgereden, zien we een vrijwel nieuwe Nissan Rogue. Een royale auto. Automaat natuurlijk, want dat is in Amerika gebruikelijk. Nu de drukke stad uit zien te komen, maar dat gaat prima en niet veel later zitten we op de prachtige Highway 1.

Een weg waar de toeristen graag gebruik van maken, maar die nu niet druk is.

Het is heerlijk weer, graadje of 18, zonnig en wat wind. Bij het lieve plaatsje Half Moon Bay kopen we bij een bakker heerlijke verse sandwiches die we op het bankje bij de bakker voor de deur opeten. Een stukje verder kunnen we fruit kopen.

Het is een prachtige tocht met mooi uitzicht op de Grote of Stille Oceaan. Beetje vrijdag spits bij Santa Cruz, maar om vijf uur staan onze koffers in het volgende hotel. We gaan gelijk weer op stap. Het schijnt dat we de 17-Mile Drive echt gereden moeten hebben. Je moet hier overal voor betalen, dus ook voor een mooie route, maar het is de tien dollar dik waard.
Ik citeer:
‘ Het is een onvergetelijke rit langs en door de beeldschone natuur.

Langs prachtige, met stofzuigers en nagelknippertjes bijgehouden golfterreinen, schitterende door de 'rich and famous’ bewoonde villa's en plekken waar pelikanen, eekhoorns, zeeleeuwen, en zeeotters kind aan huis zijn.’

We zien een prachtig bos met vreemd gevormde cypressen en we rijden langs de mooie kust. Overal zijn uitzichtpunten met informatieborden
We zien herten of zijn het toch reeen? Zeehonden die met veel herrie in de zon liggen, veel vogels, ook pelikanen. Onze camera's maken overuren.

Het is al bijna acht uur en we hebben trek. We zien een Chinees restaurant en nemen een take away. Veel groenten, heerlijk vers. Gemakkelijk in onze kamer. Geen gedoe en gezond.

1. José:
    10 juni 2017
    Zo, dat is genieten! En wat een mooie, comfortabele auto.
    Het klinkt allemaal heerlijk ontspannen.
  2. Ans van Aken:
    Wat een mooie foto's. Ik reis een klein beetje mee. Bedankt Ria
  3. Ank:
    Dag Ria en Peter,

Hoewel ik oorspronkelijk vanwege de koorreis heb ingetekend, ben ik blijven hangen bij jullie reisverhalen omdat we zelf zo'n reis gemaakt hebben. Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen, tegelijkertijd komen er bij mij weer veel (heel goede!) herinneringen boven. Veel plezier en ik blijf lezen!
    Groeten, Ank
  4. Wim:
    10 juni 2017
    Niet vergeten naar Carmel te gaan!
  5. Wilma Bergmans:
    Klinkt fantastisch Ria!
  6. Ron Hoogland:
    10 juni 2017
    Ben jullie reis ook via Google earth aan het volgen. IK zie dat je het advies om een gewone auto ipv een camper toch heb gevolgd. Is ook veel makkelijker op deze manier. Die natuur, hé, fenomenaal!
  7. Marja:
    10 juni 2017
    Mooie foto's die je verhaal heerlijk ondersteunen. Jullie hebben een mooie auto ter beschikking.
  8. Marcelle:
    10 juni 2017
    Hé daar zijn de foto's! Megastad San Francisco ingeruild voor een spectaculaire kustroute. Leuk om beeld te hebben bij je enthousiaste reisverslag.
  9. Leny:
    10 juni 2017
    Wat geweldig, Ria en Peter. In deze auto kun je best wat kilometertjes maken en al die mooie dingen bekijken. Ik kijk uit naar het volgende verhaal
  10. Sila:
    10 juni 2017
    Wat is daar toch mooi! Helemaal aan de andere kant van de wereld! Jullie hebben de Atlantische Oceaan overstoken om de alle deze pracht aan de kust van de Oceaan Pacífico of Stille Oceaan te bewonderen!
    De fotos zijn ook heel erg mooi!
    Ik blij jou volgen!
  11. Madelon:
    11 juni 2017
    Hele mooie natuur zo te zien. Schitterend om daar in alle rust en alle ruimte om je heen van te kunnen genieten! Zo'n auto is wel onmisbaar denk ik. Geniet van jullie reis Peter en Ria!