7 juni

7 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Woensdag  7 juni

Voor de snelle lezer, zij die alleen in de hoofdlijn geinteresseerd is of geen tijd heeft, zal ik steeds eerst een korte, zakelijke samenvatting geven. Zij die meer willen, het hele verhaal, lezen gewoon verder door.

We hadden gisteren, de 6e juni, een overnachting vlakbij Schiphol. Vanmorgen met de shuttle-bus van 6 uur naar het vliegveld. Om 9.50 uur hebben we een rechtstreekse vlucht naar San Francisco. Het is bijna elf uur vliegen, maar als we landen is het in San Franciso kwart voor 12 in de morgen.

***

Wat hebben we er naar uitgekeken. Vanaf het moment dat we deze reis hebben geboekt, ergens in februari, heb ik er dagelijks aan gedacht. Zoals ons reisbureau het steeds noemt: Onze droomreis.  Met alle vervelende toestanden in de wereld, de verscherpte veiligheidsvoorschriften, werd het er niet gemakkelijker op om alles te regelen om te voorkomen dat het een nachtmerrie zal worden. Met dat deel heeft Peter zich voornamelijk beziggehouden. De andere zaken zijn meer mijn afdeling, de taken zijn bij ons goed verdeeld.

Het lijkt wel herfst, de temperatuur is in een klap meer dan tien graden gedaald, het regent en stormt. We merken er niets van. Eenmaal ingecheckt is voor ons de vakantie begonnen en laten we het over ons heen komen. We hebben een rustige vlucht. Nemen een taxi naar het hotel. Als we onze bagage op de kamer hebben gezet, gaan we aan de wandel. We proeven van de sfeer. Een drukke, kleurrijke stad, veel armoe. We wandelen via de Chinese en de Italiaanse wijk naar Fisherman’s Wharf.  Druk, erg toeristisch, maar aan het water is de haven als altijd leuk. We wandelen vanaf pier 39 terug naar pier1 langs alle havens. Zien een knaap van een cruiseschip vertrekken en als jullie Nederlanders allemaal heerlijk slapen, eten wij  fish and chips langs een haven

Ondanks mijn geleende laptop, veel computerproblemen, dus jullie moeten het hier maar even mee doen. De avond begint te vallen, het loopt tegen acht uur, wij kruipen ons bed in.

1. Miranda:
    8 juni 2017
    Kijk, 2 dagen in een! Dan begint je vakantie efficiënt, hihi.... Fijn dat jullie geen last hadden van de storm. Geniet van deze bijzondere reis!
  2. Stefan:
    8 juni 2017
    Veel plezier op deze reis. Wij zullen vaak tijdens het lezen terug denken aan onze ervaringen 6 jaar geleden in de VS.
  3. Wilma Bergmans:
    8 juni 2017
    Je stukjes zijn leuk om te lezen Ria. Ben benieuwd naar meer!
    Fijne droomreis!
  4. Leny:
    8 juni 2017
    Wat heerlijk dat jullie weer op reis gaan en dat ik mee mag reizen.
    Het is lang geleden dat ik in Amerika was: 1993, een jaar nadat Frans overleed.
    Een hele mooie en interessante reis gewenst. Dat zal wel lukken. Jullie vinden steeds de mooiste en interessantste dingen om te bekijken en te ervaren.
  5. Hans:
    8 juni 2017
    Wordt een superreis. Wij hebben dat deel van Amerika ook gedaan met onze jongens en dat was geweldig. Geniet ervan en wij beleven het op de achtergrond graag mee
  6. Ad Hopstaken:
    8 juni 2017
    Na de droomreis naar Frankrijk eindelijk jullie eigen geplande droom. Geniet er volop van. In dit geval: dromen zijn hier geen bedrog.
  7. José:
    8 juni 2017
    Fijn, dat jullie een rustige vlucht hebben gehad ........... en natuurlijk meteen aan de wandel. Fisherman's Warf is toeristisch, maar hoort erbij. Met jouw reisverslag gaan bij mij ook de herinneringen weer bovenkomen!
    Geniet ervan.
  8. Ron Hoogland:
    8 juni 2017
    Fish and chips..... ik wil ook weer!!! San Francisco ben ik niet geweest, maar staat ook nog op mijn lijstje. Ben stiekem toch een beetje jaloers op jullie.
  9. Beppie:
    9 juni 2017
    Misschien even wennen aan het tijdsverschil en dan volop genieten. Fish en chips als ontbijt, terwijl het voor jullie nog even voelt als avondeten.
  10. Sila:
    9 juni 2017
    Dus jullie zijn al in San Francisco.
    Ik wens jullie een heel mooie vakantie.
  11. Marja:
    9 juni 2017
    Het begin van een vast en zeker geweldige reis. Geniet ervan en wij volgen je verhalen. Fijne vakantie.