Maandag 26 juni

26 juni 2017 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

We zijn een beetje sloom vanmorgen, maar we hebben zo'n heerlijke lodge. Gisteravond tot laat buiten gezeten, vanmorgen wat later opgestaan. Wat boodschapjes gedaan en daarna met de shuttlebus naar het park. Het is er al druk, maar wij beginnen aan een wandeling en dan loop je al snel weer samen te zwoegen door de bergen. Peter heeft een middelzware wandeling van twee uur uitgezocht. Natuurlijk moeten we weer klimmen, maar er staat af en toe een boom die wat schaduw biedt, of een overhangende rots. Als ik af en toe maar even in de schaduw op adem kan komen, lukt het wel. Hoe warm het is, weet ik niet, maar als ik dit 's avonds zit te typen, is het nog 36 graden.

We komen onderweg andere uitpuffende mensen tegen en het is leuk om af en toe een praatje te maken. Zo kon het zomaar gebeuren dat we samen 'Happy Birthday' hebben staan zingen voor een jarige knul, die vandaag 22 werd. Meelezende koorleden: Niks mis met onze stemmen tot nu toe!

De rotsen hebben hier vaak een mintkleurige 'uitslag', net alsof iemand met een verfspuit langs is geweest. Sommige planten hebben dat ook. We kunnen er niet achterkomen wat dat kan zijn. Weer iets dat we later thuis nog moeten uitzoeken. Eenmaal bovengekomen kun je nog een korte 'loop' maken om het uitzicht aan alle kanten te bewonderen. Ik heb een heerlijke steen in de schaduw gevonden, die ik niet in de steek wil laten. Je weet maar nooit hoe lang en hoe moeilijk dat extra slingertje weer is. Peter loopt het extraatje wel en is binnen een half uur weer bij me terug.

Natuurlijk moeten we die twee uur ook weer terug. Naar beneden schijnt belastender te zijn voor je gewrichten, maar ik vind het wel gemakkelijker. Het advies is hier steeds om vier liter water per persoon per dag te drinken, bij inspanning meer. We doen goed ons best en sjouwen wat af met al die flesjes. Om drie uur tijd voor een warme lunch, voor vanavond hebben we al een sandwich in voorraad.

Wat nu nog? Een kleine gemakkelijke wandeling langs de rivier maken? Of terug en een duik in het zwembad. We kiezen voor het laatste. Veel hotels hebben een zwembad, maar naar deze kan ik zo in mijn badpak toe lopen. Lekker wat ligstoelen en parasols. Boek mee en na afloop thuis onder de douche. Het lijkt verdorie wel vakantie.

1. Marja:
    27 juni 2017
    Vooral die laatste zin laat me lachen.
    Alsof de rest van de reis heel hardwerken is en zeker geen vakantie.
    Toch kan ik het me voorstellen, je wilt zoveel zien en er zijn zoveel mooie dingen om te bewonderen en dat met die temperaturen, dat is heel hard werken. Het heet niet voor niets tropenjaren.
    Hier regent het op het moment en de temperatuur is flink gedaald, even onder de twintig denk ik, maar de wolken stijgen dus dat geeft hoop voor de komende dagen.
  2. José:
    27 juni 2017
    Wat wandelen jullie veel de laatste dagen. Ondanks de hitte back to normal, of kunnen jullie er met de auto niet komen? Het ziet er weer schitterend uit, mooie foto's.
  3. Ron Hoogland:
    27 juni 2017
    Springdale, dat is bij Zion natuurlijk. Dat drinken weet ik ook nog wel want wij waren er in juli. Drinken tot je een ons weegt en zeker als je nog wandelingen gaat maken ook. Maar de natuur daar is het meer dan waard.
  4. Marcelle:
    27 juni 2017
    Wat een aanpassingsvermogen hebben jullie inmiddels wat betreft de wandelingen bij hoge temperatuur.
    Kan zo snel via Google niets vinden over de oorzaak van de mintkleur. Misschien is hier ook bosbrand geweest en is het een as overblijfsel?
  5. Monic van laar:
    27 juni 2017
    Haha tuurlijk koos je voor de laatste optie!! Je hebt gelijk hoor!
    Prachtig allemaal! Groet uit Bourgogne waar we nu langs het kanaal fietsen! M&m
  6. Miranda:
    27 juni 2017
    Aan je kuiten zie je wandelingen wel hoor, hihi.... en nu al 2x gezwommen, het moet niet veel gekker worden!
  7. Cis.:
    28 juni 2017
    Wat hebben jullie een fantastische reis!
    Door mijn vakantie loop ik wat achter en zal alle verslagen nog lezen.
    Goede voortzetting van de reis!
    Groet, Cis.
  8. Sila:
    28 juni 2017
    Ik heb alles in een keer gelezen. Een steen boven op een soort pilaar in de Canyon bleek op iedere moment te kunnen vallen. Die kan ik weer zo zien als ik mijn ogen sluit.
    Prachtige reis. Dankjewel dat ik mocht mee genieten.
    Groetjes sila.