Zondag op Ameland

13 november 2016 - Nes, Nederland

Jammer, het regent. Tegenover ons appartement is een natuurcentrum, dat gaat om twaalf uur open. Ook hier is nog wat kunst, maar het centrum zelf is ook interessant. Als we om halftwee weer buiten staan, vallen de laatste druppels. De meeste kunst hebben we waarschijnlijk wel gezien, vandaag nog maar eens fietsen. Eerst een broodje bij de haven, waar de veerpont net een nieuw lading toeristen uitspuwt.

We hebben gezien dat het in het westen het eerst zal opklaren, dus fietsen we aan de zuidkant langs het wad naar het uiterste puntje in het westen. Het wad glinstert zilverachtig in een mager zonnetje en duizenden vogels vinden er hun voedsel. Voornamelijk ganzen die hier met duizenden een tussenstop maken om hun buikje rond te eten.

Op de punt van het eiland, bij de vuurtoren, komen we door een mooi stukje bos en dan gaan we aan de noordkant weer over het duinfietspad terug naar Nes. Onze fietsen moeten weer ingeleverd worden. Morgen varen we terug. We hebben heel de maandag nog de tijd, wie weet wat we nog kunnen ondernemen.

1. José:
    13 november 2016
    Ondanks de regen dus toch nog een geslaagde dag.
    Goeie reis naar huis. Ben benieuwd wat voor leuks jullie onderweg nog tegenkomen.
  2. Marian:
    13 november 2016
    Jammer dat het de laatste dag nog moet gaan regenen. Maar dat zal jullie pret niet echt drukken. Toch een paar leuke dagen achter de rug.Veel gezien,kunst en natuur en wie weet wat jullie morgen onderweg nog kunnen bezoeken. Goedeterugreis
    Marian
  3. Rina Langen:
    13 november 2016
    Het zit er helaas weer bijna op, maar jullie hebben wel genoten. Doe dat ook nog van je laatste dag want voor je het weet zit je weer tussen de was.....Pfff..
    Goeie reis terug en vergeet niet van je laatste dag te genieten.
    Groetjes van ons.
  4. Cis.:
    14 november 2016
    Weer intense dagen waar jullie van genoten hebben. Nog veel plezier de laatste dag?
  5. Leny:
    14 november 2016
    Goede reis
  6. Beppie:
    15 november 2016
    Ik vergeet steeds naar de foto's te kijken die jullie hebben gemaakt, dus dat heb ik net gedaan. Mooi hoor!