Op de fiets door Victoria

20 juni 2019 - Victoria, Canada

Donderdag 20 juni

Het is vandaag een reisdag. We steken met een ferry de Strait of Juan de Fuca over. Dat is een zijarm van de Pacific. Het is anderhalf uur varen, maar wel midden op de dag, dus kunnen we niet zo actief zijn als we willen. Tijdens het wachten op het veer maken we een aangename wandeling langs de pieren bij de haven van Port Angeles. We komen aan wal bij Victoria op Vancouver Island en zijn daarmee gelijk de grens met Canada over. Dit eiland staat bekend om de grote hoeveelheid wild in het water en op het land. Onderweg op de ferry konden we al een orka of walvis spotten.

Eenmaal aan wal zijn we al snel bij ons hotel, iets buiten het drukke, maar gezellige centrum van de stad. We kunnen met een hip busje naar het centrum worden gebracht, maar mogen ook fietsen van het hotel gebruiken. Dat lijkt ons veel leuker en al snel voel ik de wind door mijn haren. Néé, dat is gelogen hoor, we zijn verplicht een helm te dragen. Het is een lekker tochtje en al zien we niet alles van de stad, we krijgen toch wel een goede indruk.

Bloemen, zon, gezellige drukte. Het lijkt een kuuroord, maar dan niet historisch, maar meer voor deze tijd. Dure hotels, straten met een overvloed aan bloemen in bakken, hanging baskets, perken en parken. We zijn niet de enige fietsers en er zijn fietspaden en fietsstroken waarop met flinke snelheid wordt gefietst. Er vliegen watervliegtuigen over ons heen en wat later bij de haven zien we ze af en aan vliegen. Nee, we hebben lang niet alles kunnen bekijken, maar dat fietstochtje maakte alles goed.

1. Marja:
    21 juni 2019
    Ik reis met veel belangstelling met jullie mee. Wat mooi om zelfs tijdens de ferry-overtocht alleen orka en een walvis te spotten. Geniet van al het moois om jullie heen.
  2. José:
    21 juni 2019
    Dit was weer een lekker dagje, van alles wat: een beetje varen, een beetje fietsen (natuurlijk een kolfje naar jullie hand, charmante helmen, hahaha), aardige stad om te bekijken. Leuk!
  3. Marcelle:
    21 juni 2019
    Jullie zien er wel heel stoer uit op die fietsen. Helm niet echt charmant maar wel verstandig.
    Verder door Canada de komende weken?
  4. Cis.:
    21 juni 2019
    Weer met plezier gelezen Ria. Nog veel van dergelijke fijne dagen!
  5. Rina Langen:
    21 juni 2019
    Leuk om weer eens op de fiets te stappen, zo zie je toch altijd meer dan in de auto. En ja.... die helmen staan zeer charmant, hahaha....maar veiligheid boven alles!
  6. Marian:
    21 juni 2019
    Leuk zo’n helmpje. Heb je zeker in je koffer gestopt. Echt een must have!. Ook leuk een flower power busje. Even weer terug in de tijd. Geniet lekker verder van jullie trip
    Marian