Wandelen tussen eeuwenoude bomen

19 juni 2019 - Olympic National Park, Washington, Verenigde Staten

Woensdag 19-06

Wie stonden er vanmorgen om zes uur een zonsopgang te fotograferen? Juist. We hebben geen last van een jetlag, maar gaan nog wel vroeg naar bed en ja, dan ben je om zes uur wel wakker. Lekker hoor, zo wandelen we om kwart over acht ook al door het prachtige gebied achter onze lodge. Daarvandaan kom je in anderhalve mijl door een prachtig, eeuwenoud bos bij een waterval. Op de terugweg lopen we nog een stukje om, omdat we nog een ander mooi stuk zien. Er staan informatieborden en we worden steeds wijzer. We zijn er een paar uurtjes zoet mee.

Na de heerlijke wandeling stappen we in de auto om een ander deel van dit prachtige gebied te bekijken. Onze parkpas is tenslotte nog 364 dagen geldig. We komen in een gebied rond de Sol Duc River, waar zelfs nog Hot Springs zijn. We hoopten natuurlijk op een herhaling van IJsland, maar jammer genoeg is er een resort omheen gebouwd en zijn de warmwaterbronnen in gebruik als zwembad. Ze worden druk bezocht, zien we terwijl we er een hapje eten.

Overal stappen we uit, we kijken in het snel stromende water of de zalmen al op trek zijn, maar nee, daarvoor zijn we een maand te vroeg. We maken opnieuw een prachtige wandeling naar een andere waterval. We lopen een korte route door een bos vol ‘ancient groves’. De bossen zijn hier heel bijzonder. Zo af en toe voel ik me of ik in één van mijn zelfgeschreven sprookjes terecht gekomen ben. Krijg er wel inspiratie van.

Vandaag geen beren, maar watervallen, veel bomen en wat leuke vogeltjes.

1. Marja:
    20 juni 2019
    Wat een mooie beschrijving. Heerlijk genieten van een bijzondere omgeving. Ik volg je met veel belangstelling want volgend jaar gaan wij. Seattle is niet de planning, wij gaan beginnen in Vancouver en dan een camperrondreis.
  2. Marcelle:
    20 juni 2019
    Elk uurtje van je avontuur goed benut, dat doe je goed om 06.00 op pad!
    Hoe is het weer, aangenaam?
  3. José:
    20 juni 2019
    Mooi dat jullie geen jetlag hebben, dat is alleen maar zonde van de tijd! Lekker genieten van de prachtige natuur. Hebben jullie een beetje "Ria" temperatuur?
  4. Sila:
    23 juni 2019
    Een prachtig bos... Geniet van.